۱۳۹۹ اسفند ۲۸, پنجشنبه

شاهزاده رضا پهلوی چه می گوید؟

 

این روزها فایل منتشر شده ای از سخنان خصوصی شاهزاده رضا پهلوی فضای مجازی را تسخیر کرده است و به تبع آن موافقان و مخالفانی در صحنه فضای مجازی به تحلیل و سپس به پیشنهادهايي در موارد متعدد و متفاوت آن پرداخته اند.

در مرحله نخست، به نظرم اگر این موضع گیری های شخص شاهزاده رضا پهلوی از جنبه خصوصی عبور کرده و بعنوان سندی در جامعه رسمیت پیدا کند می توان در مورد آن به بحث نشست و در رابطه با شرایط آن با واقع بینی به تحلیلش پرداخت. 

 از آنجاییکه ۴۲ سال تجربه های تلخی را پشت سر گذاشته ایم پیشنهادم اینست که این بار و بدنبال موضع گیری های پیشین هیجان زده پای به میدان نگذاریم و در این انتظار باقی بمانیم که شرایط واقعی و عملی این صحبت های خصوصی جنبه ملموس و واقعی پیدا کند.

 در این زمینه ضمن احترام برای شخص شاهزاده رضا پهلوی که این بار بر خلاف ۴۲ سال گذشته موضعی روشن را اتخاذ کرده اند پیشنهادم اینست که اگرهمچنان ایشان بر این گفتار خصوصی پایبندی دارند بطور طبیعی باید در انتظار این باشیم که ایشان در بیانیه ای رسمی صحبت های خصوصی خودشان را تایید نمایند و اگر مورد تایید ایشان باشد برای اثبات آن در رابطه با شرایط زیر نظر خود را اعلام دارند.

 

§       آیا ایشان حاضر هستند همانگونه که اظهار داشته اند بعنوان یک شخصیت سیاسی و دل نگران برای امروز و فردای ایران در کنار دیگر شخصیت های سیاسی و کارشناسان و متخصصین ایران بنشینند و در یک جمع گسترده و صاحب نظر فارغ از اینکه انتخاب مردم پس از سرنگونی جمهوری اسلامی چه باشد به مشورت و  برنامه ریزی و ارایه راه حل برای امروز و فردای ایران بپردازند.

 من به سهم خودم از این فایل صوتی، اگر جنبه عملی پیدا کند، بسیار خوشحالم و در همین مرحله خوشحالترم که از این دامگه و بازی جمهوری اسلامی  که چهل و دو سال است همگی ما را مشغول جنگ بین «سلطنت و جمهوری» کرده است نجات پیدا می کنیم و خواهیم توانست این دلگرمی و این پشت گرمی را برای مردمی که در زیر یوغ فاجعه بار حکومت جمهوری اسلامی به چنین روزی گرفتار آمده اند نوید واقعی و عملی نجات از این رژیم و رسیدن به حکومتی که شایستگی و لیاقتش را داریم دست یابیم.

 امیدوار هستم که با ژرف اندیشی و نگاه به آینده، با فکر و دوری از هیجان پس از گذشت ۴۲ سال سیاه به روشنی و ساختن آینده ای نجات بخش نایل آییم.

 حسین لاجوردی

پاریس  - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

۱۸ مارس ۲۰۲۱