۱۴۰۱ مهر ۱۲, سه‌شنبه

روز معلم را اجر بگذاریم و قدر بدانیم



روز ۱۳ مهر برابر با ۵ اکتبر ۲۰۲۲ از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی معلم نامگذاری شده است.


در این روز از مقام معلم تجلیل می شود و دست آوردهایش را که تعلیم و تربیت نسل امروز و آماده کردن و به ثمر رساندن نسلی است که سازندگان فردای هر جامعه ایست را بر عهده دارد قدردانی می گردد.


امروز اگر چه در ایران ما تجلیل از مقام و منزلت وجود دارد ولی بدان معنا نیست که قدر و ارزش آنان از سوی حکومتگران نیز رعایت گردد.


امروز طبقه اجتماعی معلم در یکی از چالش برانگیزترین ادوار تاریخی صد سال اخیر است. معلمی که باید آمادگی ذهنی داشته باشد که فرزندان ایران را برای امروز و ساختن فردای جامعه آماده کند خود از بزرگترین مشکلات اقتصادی - اجتماعی  رنج می برد.


بر ماست که ارزش و قدر جامعه معلمین خود را بدانیم و آنان را در بالاترین مرتبت های اجتماعی خودمان قرار دهیم، یک میلیون معلم و فرهنگیانی که مسئولیت پانزده میلیون فرزندان مان را بر عهده گرفته اند.


بچه هایی که حکومت ایدئولوژیک جمهوری اسلامی در گذر چهار دهه تمامی تلاشش بر این بوده که آنان را مذهبی و شیعه زده تربیت کند امروز با آگاهی بسیار حتی در گروه های سنی پایین به دلیل آگاهی دادن معلمانشان بیشتر از همیشه با شارلاتانیزم اسلامی در حکومت جمهوری اسلامی آشنا شده و در برابر این شارلاتانیزم به پا خواسته اند و این هیچ چیز نیست جز تلاش معلمینی که این وظیفه و مسئولیت را بر  عهده داشته اند.


ارزش و افتخار بر تمامی معلمان ایران مان.