۱۴۰۲ فروردین ۱, سه‌شنبه

شکوه و عظمت نوروز بر همگان مبارک باد




سال ۱۴۰۱ را باید سال شکوفایی و هوشیاری و آگاهی ایران نام نهاد که زنانش پرچم انقلاب «زن، زندگی - آزادی» را بدوش کشیدند و با سمبل حرکتش ژینا، مهسا دختر کردستان، دختر ایران و امروز دختر جهان پیام و صدای زندگی را به گوش جهانیان رساندند.

آغاز سال نو و دست آوردهای پیش رویش که بی تردید جنبش منتهی به انقلاب «زن، زندگی آزادی» است با چهارشنبه سوری که پیام آمدن نوروز است به صدا درآمد، همان از روی آتش پریدن هایی که هر گامش پیام و صدای نفرت از رژیم جمهوری اسلامی را با آتش پرانی ها بسوی حکومت ننگینش پرتاب می کند.

کارنامه سیاه جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته و خاصه در گُذرِ سال ۱۴۰۱ سراسر نشانگر خشونت، سبوعیت و شکنجه و کشتار بوده است ولی این عملکرد رژیم نه تنها در عمل موفقیتی برای ادامه حکومتشان نبوده که از سويی ندای نفرت و خواست سرنگونی نظام را نیز  سَر داده است. از دیگر سو اگر چه نظام ورشکسته جمهوری اسلامی اعلام نمی کند ولی بسیاری از ارکان نظام خاصه در سپاه و بسیج یا از سیستم سرکوب کناره گرفته اند و یا سر به نیست شده اند و یا به مردم پیوسته اند و در عوض پیروزی مردم و «زن، زندگی – آزادی» را رقم زده اند. 

ترس از دل و جان دختران ما رخت بسته است. برای آنان «زن زندگی آزادی» شعار نیست. زنان و جوانان و دختران ما نه تنها ناآگاه نیستند که با هوشیاری بسیار و تلاشی گسترده لحظه به لحظه روند سرنگونی رژیم را بدون هیجان و با تجربه ایکه حاصل ۴۴ سال سرکوب و خشونت است دنبال می کنند.

امروز بیشتر از هر گروه و سازمان سیاسی این کنشگران اجتماعی-مدنی ایران هستند که سُکان مبارزه را در دست دارند. امروز دیگر سیاست های مذبوحانه رژیم که برای جدايي ایرانیان از یکدیگر گروهی را خارج نشین، گروه ای را تجزیه طلب، گروهی را جمهوریخواه، گروه دیگری را فدرال خواه و…، می نامید دیگر اثری ندارد و شعار«از زاهدان تا کردستان جانم فدای ایران» سیاست های کثیف رژیم برای ادامه حکومت و باقی ماندنش را بر همگان آشکار کرده است.

امروز مردم و خاصه جوانان ایران بدین نتیجه رسیده اند که دیگر اصلاح طلبی و شعار جامعه مدنی خاتمی و جنبش سبز موسوی نه تنها آینده ای برای ایران و ایرانی ندارد که هر لحظه اش به ویرانگری بیشتر ایران خواهد انجامید.

آرزو و باور دارم که سال پیش رو، ۱۴۰۲ ، سال شکوفایی، سال برابری و آزادی، سال همبستگی ها برای سرنگونی جمهوری اسلامی و سالی برای تمامی ایرانیان در نقاط مختلف ایران برای یک زندگی ست که به برآورده شدن خواستها و نیازهای تمامی هموطنانم منتهی گردد.

در این نوروز و روزهای نویی که از دیرباز پیام امید بخشش با جهش نوید بخش بهار آغازگر فصلی تازه برای تمامی ما ایرانیان است، همبستگی و همگامی خود را برای از میان برداشتن حکومت ننگین جمهوری اسلامی و آغاز یک زندگی آزاد و برابر به انجام برسانیم. 

ایران فرزندانش را صدا زده است پاسخگویش باشیم

#زن_زندگی_آزادی
#مهسا_امینی