۱۴۰۱ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

در سیاست هیچ چیز اتفاقی نیست، هر اتفاقی که بیفتد شک نکنید برنامه ریزی شده است. ( فرانکلین روزولت رئیس جمهور آمریکا )



آقای خامنه ای در طی یک حُکم حکومتی به گفته خودشان تعداد بی شماری را عفو کرده اند، این تعداد بی شمار، بیشتر متهمینی بوده اند که بدون اثبات جرم به صورت غیر قانونی هفته ها و ماه ها در بند بودند و این زندانیان هستند که بخواهند حکومت و آقای خامنه ای را عفو کنند که چرا در این مدت زندگیشان در بازداشت و زندان و با تحمل انواع شکنجه ها گذشته است. آنها هستند که باید شکایت و برای بازداشت غیر قانونی و لطمه های دیده شده درخواست غرامت کنند.

اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی می گوید: اصل بر برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود، مگر این جرم در دادگاه صالحه ثابت گردد. بدین ترتیب باید دید آیا این ۱۸۰۰۰ نفر بقول خودشان مجرم بوده اند یا خیر.

—----------------------------------------------------

هرگونه نظر سنجی که بخواهد اعتبار علمی داشته باشد باید از یک چارچوب آماری در جامعه برخوردار باشد. چارچوب آماری در کشورهای پیشرفته از یک سری نمونه های مشخص بوجود می آید که این چارچوب در کشورهای دیکتاتوری و یک جامعه آشفته پاسخی علمی را به دنبال ندارد. ولی باز هم نظرسنجی و باز هم با همان شیوه همیشگی - بدین مهم باید اشاره داشت که در دنیای امروز در بعضی موارد حتا در کشورهائی که دارای چارچوب علمی و آماری هستند نیز پاسخگو نیست و نمونه اش نخستین نظرسنجی آمریکا در مورد ریاست جمهوری ترامپ است. در غیر اینصورت باید اینگونه نظرسنجی ها مطابق میل و خواسته رسانه ها و اربابانشان انجام گیرد.

شاید یکی از بهترین نظرخواهی ها در یک جامعه آماری مشخص این باشد که علل و دلایل بزرگترین مشکل امروز جامعه ایران - بی اعتمادی نسبت به اپوزیسیون - مورد سوال قرار گیرد و در زمینه آن ریشه یابی شود و در غیر اینصورت بطور مرتب نظرسنجی کنید و عنوان کنید که بیشترین رای مثبت مربوط به چه کسی است، آیا تا کنون و در طی تمامی این نظر سنجی ها و نتیجه از پیش مشخص شده اش، اتفاقی هم افتاده است؟

همانگونه که مهسا - ژینا - کردستان، ایران و جهان را در نوردید اگر می خواهیم گامی در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی مردم ایران بر داریم به جای احزاب جدید و وکالت و هر روز یک بازی جدید، خواست و واقعیت امروز ایران را که همان - زن، زندگی و آزادی است را دنبال کنیم که بیشترین حمایت از زنان، جوانان و مردم ایران است.

ایران فرزندانش را صدا کرده است، پاسخگویش باشیم.

#زن_زندگی_آزادی
#مهسا_امینی
#ایران
https://youtu.be/m9Ux_w2vBsU
http://iranefardalive.com/Archive/103622